Isnin, 29 Ogos 2011

128 : Dasar Pengurangan Beban Perbelanjaan Awam

Terdapat 4 (empat) objektif pelaksanaan Dasar Pengurangan Beban Perbelanjaan Awam iaitu:
(1) mengukuhkan kewangan negara;
(2) mengurangkan defisit belanjawan negara;
(3) mengawal inflasi ke tahap yang minimum; dan
(4) mengurangkan hutang negara.

Justeru itu, secara amnya dasar tersebut adalah untuk:
  • menstabilkan kewangan negara;
  • mengawal pertambahan hutang awan;
  • mengatasi defisit dalam belanjawan negara; dan
  • berusaha meminimumkan hutang negara.

4 ulasan:

  1. boleh saya dapat slide show utk dasar peningkatan daya pengeluaran negara & dasar pengurangan beban perbelanjaan awam??? saya harus buat pembentangan.....

    BalasPadam
  2. Salam Tanpa Nama Mar 26, 2012 03:45 AM,
    1. Tk kerana singgah di blog ini.
    2. Saya minta berbanyak-banyak maaf kerana (sejauh ingatan) saya tidak mempunyai slide show seperti yang diminta.
    3. Jika anda sudah buat nanti, sudi apalah kiranya anda berkongsi.
    4. Selamat berjaya dalam pembentangan

    BalasPadam
  3. assamualaikum cikgu,
    saya nak tanya nota lengkap untuk subjek ni ada x?

    BalasPadam
  4. Salam Tanpa Nama 10 Julai 2012 1235 PG:
    1. Tk kerana singgah & mencatatkan ulasan di blog ini.
    2. Saya minta berbanyak maaf kerana saya tidak mempunyai nota yang lengkap untuk subjek ni.

    BalasPadam